جدیدترین ها

آهنگ ،سریال ، عکس ، فال ، مدل لباس ، پیامک ، اخبار روز و ... همه و همه درجدیدترین ها

جدیدترین ها

آهنگ ،سریال ، عکس ، فال ، مدل لباس ، پیامک ، اخبار روز و ... همه و همه درجدیدترین ها

نکته قابل توجه در انتخاب همسر در دانشگاه

يكشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷ ب.ظ
ازدواج دانشجویی

رهروان ولایت ـ دوران دانشجویی، برای عده‌‌ی زیادی از جوانان امروزی، دوران مناسبی برای یافتن همسر دلخواه به حساب می‌آید؛ زیرا جوان در محیط دانشگاه با افراد زیادی از جنس مخالف روبه رو است که می‌تواند در یک مدت زمان بسیار مناسب، در کنار تحصیل، بهتر و بیشتر از ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و شخصیتی فرد مورد علاقه خود شناخت پیدا کند.

امّا در کنار نقاط مثبت و فواید ازدواج در این دوران، نباید نسبت به پیامدها و عواقب روابط دختر و پسری به بهانه ازدواج در چنین محیطی غفلت کرد. لذا برقراری رابطه و ادامه آن میان دختر و پسر در این دوران، موجب بوجود آمدن روابط عاطفی میان آن دو شده و به هر دو اجازه رسیدن به شناخت درست، دقیق و منطقی را نمی‌دهد و همین عدم شناخت درست و کافی باعث تصمیم گیری اشتباه در انتخاب نیز می‌شود.

از طرفی، بسیار اتفاق افتاده که در این محیط، متاسفانه برخی از افراد سودجو به بهانه ازدواج، با فرد مورد نظرشان ارتباط برقرار کرده و بعد از مدتی رابطه عاطفی، از فرد مقابل سوءاستفاده می‌کنند. لذا هیچ گاه اینگونه رابطه‌ها به ازدواج منجر نخواهد شد بلکه با خود افت تحصیلی، ضربه روحی شدید و ... را بدنبال دارد.

البته بیان این نکات بدین معنی نیست که ازدواج دانشجویی نادرست و اشتباه باشد، بلکه بدین معنی است که حرکت در هر مسیری هم می‌تواند فرد را به هدف مورد نظرش که موفقیت باشد، برساند و هم می‌تواند با کوچکترین انحرافی از مسیر صحیح به پرتگاه پرت شود.

به عبارت بهتر: هنگامی که روابط دختر و پسر(چه در محیط دانشگاه و چه در غیر آن)، در یک فضای متعارف و مشروع باشد، هیچ اشکالی متوجه آن دو نمی‌گردد، ولی وقتی به هر دلیلی حتی به بهانه ازدواج، از حد خارج شود، مشکل آفرین و دردسرساز خواهد شد.

از این رو دختر و پسر دانشجو همواره باید مراقب باشند که قبل از رسمی شدن رابطه‌شان، خود را درگیر رابطه عاطفی با فرد مقابل نکنند. لذا لازم است دوران آشنایی آنان تحت نظارت خانواده باشد، تا از مسیر طبیعی خود خارج نشود. همچنین در این دوران به میزان تناسب خود با طرف مقابل، در زمینه‌هایی همچون اعتقادی، فرهنگی، رفتاری و... توجه بسیار داشته باشند.

و در آخر اینکه مراحل گفت‌وگو و تحقیق را به صورت دقیق و اصولی مورد بررسی قرار دهند و نباید به شناخت سطحی اکتفا کنند.


منبع :jonbeshnet.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی