جدیدترین ها

آهنگ ،سریال ، عکس ، فال ، مدل لباس ، پیامک ، اخبار روز و ... همه و همه درجدیدترین ها

جدیدترین ها

آهنگ ،سریال ، عکس ، فال ، مدل لباس ، پیامک ، اخبار روز و ... همه و همه درجدیدترین ها

علت قرمزی صورت چیست؟

يكشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۹، ۰۴:۵۶ ب.ظ

علت قرمزی صورت 

سلام خدمت شما عزیزان امروز  علت قرمزی صورت و گرگرفتگی را بررسی خواهیم کرد تا انتها با ما همراه باشید ...

اگر قرمزی پوست صورت را تجربه کردید می دونید که این قرمز بعضی از اوقات آنقدر شدید می شد که روی گردن شما هم پیش میره ٬ به قرمزی که به طور ناگهانی روی پوست ظاهر می شه گرگرفتگی میگویند.

ممکن است حساسیت داشته باشیم و یا با خوردن غذا یا دارو و ...٬ دچار گرگرفتگی شویم البته دلایل پزشکی هم وجود دارد که باعث ایجاد گر گرفتگی می‌شود.

به طور مثال زنانی که وارد دوران یائسگی می شوند به طور موقت دچار قرمزی پوست و گرفتگی می‌شوند در صورتی که پوستتان با حرارت سوخته باشد هم دچار قرمزی پوست خواهند شد

مصرف الکل ٬ گرم و سرد شدن بلافاصله  پوست و ورزش سنگین و استفاده از برخی داروهای خاص باعث ایجاد گرگرفتگی و قرمزی پوست تان می شود

داروهای طبیعی برای درمان قرمزی پوست

عسل 

مقداری عسل روی گاز استریل بمالید گاز استریل را روی قسمت هایی از پوستتان قرمز هستند قرار دهید و برای رفع کامل قرمزی پوست این روش را سه الی چهار بار انجام بدید.

آلوورا

ژل آلوورا دارای خواص ضد التهابی می تواند قرمزی پوست شما را کمتر کند علاوه بر این آلوورا باعث ترمیم سریع‌تر زخم‌ها ایجاد می شود مقداری از این ژل را از برگ آن خارج کنید و به آرامی روی قسمت‌هایی از پوستتان قرمز شده است بمالید این کار را قبل از خواب انجام دهید و صبح روز بعد صورتتان را با آب ولرم بشویید.

چای بابونه

چای بابونه دارای خاصیت ضد التهابی است اگر قرمزی پوست همراه با خارش است می توانید با آن التهاب قرمزی را هم درمان کنید.

آب را بجوشانید و دو کیسه چای بابونه را درون آن بیندازید و منتظر بمانید تا به خوبی دم بکشد از حرارت بردارید تا خنک شود و هر چند ساعت یکبار صورت تان را با این جوشانده بشویید.

خیار

یک خیار متوسط را انتخاب و آن را رنده کنید خیار رنده شده را هم مثل ماست روی پوست صورت تان قرار دهید.

 ماست

ماست و آبلیمو را در یک کاسه کوچک ریخته و مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را  روی پوست خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی آن بماند .

چای سبز

برگ چای سبز را به آب جوش اضافه کرد بر روی ظرف در پوشش قرار دهید و اجازه دهید تا ۵ دقیقه دم بکشد.

درپوش را برداشته و دم کرده را به حال خود بگذارید تا خنک شود سپس دستمال حوله ای را خیس کنید آب دستمال را بگیرید و آن را برای ۱۰ دقیقه روی صورتتان قرار دهید سپس صورتتان را با آب بشویید.

 روغن اسطوخودوس

 روغن اسطوخودوس علاوه بر عطر خوب ٬ دارای خواص ضد قارچ ضد التهابی و ضد میکروبی است و می‌تواند در مبارزه با عفونت های قارچی یا باکتریایی که باعث التهاب و قرمزی پوست صورت تان می شود موثر باشد.

روغن نارگیل

گاهی وقت ها التهاب ناشی از عفونت قارچی یا باکتریایی است. روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است. این روغن خاصیت ضد قارچی قوی دارد در نتیجه استفاده از این روغن می تواند به درمان عفونت و قرمزی پوست تان کمک کند

کمپرس سرد

خنک کردن پوست صورت تا حد زیادی می تواند باعث جلوگیری از قرمزی و التهاب شود

تشکر 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۰
ravi 114

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی